Malang Tak Berbau..

Monday, December 13, 2010

Salam semua..


Maaf atas lukisan yg amat subjektif...hehehe


Sedih, kesian, terkejut dan tak sangka yang bole patik luahakan tatkala menulis entry kali ni..

Sebuah kemalangan telah berlaku depan mata patik sewaktu pulang dri lab siang td lebay kurang 12.30++pm..kejadian berlaku berdekatan flyover berdekatan dengan kilang YOE's SHAH ALAM dan juga kilang minyak pelincir PENZOIL SHAH ALAM area sec.19 dekt simpang ke komuter SHAH ALAM...

Sedang patik menunggang BOBOY patik, patik dh perasan sebuah motor kluar dri simpang berdekatan kilang PENZOIL...dan berdekatan kilang tersebut sebuah LORI telah berhenti yg patik rs agak lame disitu..

TIBA-TIBA....TEBABOOOMMM!!!!

Motor yg patik perasan kluar dr simpang td telah melanggar LORI yg sedia berhenti dengan agak kuat lalu motor yg beliau naiki telah hilang arah dan hancur dengan sekilip mata..tak tau cm ne patik nk ckp..mmg tragis..semua tu berlaku depan mata patik..patik nmpak saat motor tu kluar dri simpang dan saat merempuh lori yg berhenti...mmg patik menyaksikan kejadian tuuu...

Bila melepasi sebelah kawasan kemalangan patik bagai rs menggigil..patik dpt lihat mangsa terbaring kat jalan tanpa sebarang pergerakan..doa patik moga cedera saja..mujur ada insan yg membantu..dan kemudian patik meneruskan perjalanan..

Sekembali kerumah patik pon share la crite ni ngn adk patik...

DAN sebentar td patik dengar berita TV9 pukul 8 td yg mengisahkan kemalangan yg berlaku di SHAH ALAM...mmg sama berita pasal kemalangan yg patik critakan ni...rupa-rupa nye MANGSA yg patik snagka tak bergerak hanya lah pengsan adalah MENINGGAL DUNIA...patik rs sgt2 terkesan sbb kejadian tu mmg depan mata patik..sekelip mata saja MANGSA dh MENINGGAL kat tempat kejadian...

So nasihat patik untuk diri patik yg menjadi penunggang motorsikal..berhati-hati semasa menunggang dan pd yg beragama islam berdoalah minta perlindungan dlm perjalanan...AMIN..

Sekian untuk kali ni..Jumpa lg..

Babai~~


You Might Also Like

8 komen

  1. Ayuni:
    takut nyeee....mmg SERAM meremang tengkuk ni rs..

    ReplyDelete
  2. lps nie, kene berhati2..
    bace doa b4 memandu ye...


    Latest Entry:
    http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/sia-sia-je.html

    ReplyDelete
  3. pernah nampak camtu gak...tp xpernah serik naik motor dat time...sebab hanya motor jer lah yg mampu di bawak dat time...huhuhuhuuh

    ReplyDelete
  4. huhu..
    innalillah..
    suda ajal dia..
    xpa..

    jadikan itu semua pengajaran..
    kepada driver2 motor..
    sila menunggang dgn hati2..
    selalu gak aku drive, kt hiway, motor2 yg duduk rapat giler ngn blkg bas..
    apa motif???
    utk elak angin masuk mate kut..
    tp jgn ler..
    btnyer bus brek tibe2, mau tesodok masuk bwh bus..

    driver kete lak,,
    pandu behati2 igt org tesyg..
    yg blom kawen sila igt, anda blom kawen..
    rugi jek kalo ajal yg anda tempah sndiri sblm kawen taw.. taw..

    ReplyDelete