SINDIRAN Terbaik...Cuba Laaaa..

Sunday, February 13, 2011

Salam semua...


Fuuuuuhhh makkk aiiii tepu otak seh bile cuti2 gni..patik respect laaa pd sape2 blogger yg dok post entry dekat 3,4 entry 1 hari..mmg beliau ni seorang yg kreatif dan inovatif gituuu..

Ohhh yeee...FYI semalam patik semalaman dok shah alam...demi menyatelkan 1 BIG PROJEK yg insyallah bulan 11 ni akan tertunai...hope menjadi laa..

Ok laaa akceli entry kali ni patik nk crite laa psal SINDIRAN yg korang bole cube try test kat umah...selalu nye org melayu mmg pepatah yg akan menyindir sperti "paku dulang paku serpih...mengata org dia yg lebih"... haaa tu adalah 1 contoh sindiran melalui pepatah kan..


Pic google..


Ni patik nk ajar korang 1 cara untuk menyindir dengan cara yg HALUS...
  1. Luahkan kata2 manis dulu..
  2. Pandang tepi..
  3. Mata pandang keatas *kalau bole biar smpai mata putih jee nmpak..
  4. Tangan di dada...
DAPAT???

Nak contoh situasi ???
  • Bila teman anda lambat smpai...
"Amboiiiiiii Apis CEPAT nye smpai....awat tak mai ESOK jeee...aku ni pon mmg SUKE saaaaangat tunggu2 ni..." *pandang tepi, mata keatas dan tangan di dada..

  • Bila member anda lambat bayar hutang...
"Linda..ko bayar utang ko TAHUN DEPAN je laaaaa...biar aku bayar kan tok ko...aku mmg ade duit BANYAK ni..tak tau nk buat ape ni haaa..." *pandang tepi, mata keatas dan tangan di dada..

  • Bila nak mengeji teman anda...
"Mush..ko mmg BAIK saaaangat...SUSAH nk dpt mmber cm ko mush... *pandang tepi, mata keatas dan tanagn di dada..

  • Bila teman anda TAK balas msg anda...
"Danial..handfon jenis ape ek ko tuuu...CEEEEEEPAT sangat ko reply msg kan.. *pandang tepi, mata keatas dan tanagn di dada..


So korang yg kat luar sana bole dpt apa yg patik nk cube terang kan kat cni????dengan sindiran cm ni..apa yg terbuku dihati mmg lepas.....CUBA LAAAA...

Sekian entry SINDIRAN hari ni...patik pon mmg RAJIN saaaaaaaaaangat nk buat kerja patik ni.. *pandang tepi, mata keatas dan tanagn di dada..

Jumpa lg yeeee..

Babai...


You Might Also Like

27 komen

  1. hehe . setuju! qlah mmg slalu sindir org mcm tu . HAHA * sejebik ok !

    ReplyDelete
  2. heheheh..
    saya memang selalu buat sindiran mesej tuuuu..

    ReplyDelete
  3. hehe..sindiran yg bernas..kalo org tu tak paham memang jenis wat2 tak paham la..

    ReplyDelete
  4. pandai encik AFA ni menyindir..haha boleh plak wat entry camni ek..

    boleh cuba ni..haha

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Fauzi, aku sukeee sesngat sindirin ko tuh, sungguh indah gaya bahase mu itu. nanti selalu2 le sindir aku lagik yek.
    *pandang tepi, mata ke atas dan tangan di dada.

    Hehehe...boleh cam tu???

    ReplyDelete
  7. wah2..

    sgt2 selalu praktis benda nie.. natural beb!!

    ReplyDelete
  8. ahahaha...terus terbayang2 semua situasi nih..kekeke..

    ReplyDelete
  9. Hahaha....dpt bygkn mcmanye ianye dilakukan..

    ReplyDelete
  10. ni ajaran sir thapehatimhanak ni. haha~ funny.

    ReplyDelete
  11. whitecappuccino :
    klu x paham mau je patik lempang kan...hehehe

    ReplyDelete
  12. zizidiazora:
    percbaan TERBAIK...*pandang tepi, mata ke atas dan tangan di dada.

    ReplyDelete
  13. syafiqstatichot :
    jgn bayang..kne tros praktiss..

    ReplyDelete
  14. hahaha...patik ni!
    cara2 tu mmg sgt bernas!
    me slalu guna..haha

    ReplyDelete
  15. yeah .
    second the opinion .
    saw this dekat astro . ohyeah .
    hehehe Melayu Boleh !

    ReplyDelete
  16. akn dipraktikkan pasni...
    mgsa pertama ialah cucu cik embun...dan tggu entry kite bertajuk...'aku dilempang secara percuma' ha ha..

    ReplyDelete
  17. AFA,kamu nampak kurus!!! (pandang tepi,mata keatas,tgn letak kat dada)...


    JahaaaaaaaAtttT...hahahahah

    ReplyDelete
  18. hahahha..ko bley ganti prop sentap hatimak nak la pojie..best2!

    ReplyDelete
  19. hahaha!! gelak je. comel petua ..

    ReplyDelete
  20. perghhh pojie!

    terbaik la sindiran2 ni!

    ReplyDelete