Berbicara perihal HATI , CINTA dan KAWAN....

Saturday, March 19, 2011

Salam semua...


Memandang skrin laptop dengan ajah sugul sambil kedengaran angin kipas yg uzur membuatkan patik mejadi tepu..kemanakah hala tuju patik hari ni...patik jalan mundar mandir disekeliling bilik...bilik yg agak kecil habis patik terokai...tp tiada yg istimewa...bilik yg hanya memuatkan katil dan almari serta sebuah meja kecil yg terletak nye laptop...patik kembali semula duduk berhadapan laptop kesayangan patik ni...mungkinkah cerita ini harus patik kongsi...atau ianya akan menjadi kontroversi yg akan patik hadapi????? terserah.....tp ianya hanyalah berdasarkan perkongsian biasa...

Pelik..tp ianya benar bila patik membuka bicara yg melibatkan HATI...hati yg tersembunyi disebalik tulang temulang dan kulit ini memberontak untuk terus berbicara...kadangkala patik bertanya sendiri...adakah HATI yg tersimpan ini berbentuk LOVE yg selalu diceritakan di iklan atau pon di TV?? arrgghhhh biarkan..tp yg patik tau HATI bisa membuat patik TERSENYUM dan juga bisa MENANGIS...hebat kan kuasa HATI ni???

Dengan HATI..seseorang akan tahu diri ini dihargai atau sebaliknya...mmg benar tiada siapa yg bole menyangkal kuasa SEKEPING HATI...ia mampu memberikan 1001 rasa pd setiap orang...tipu rasanya bila seseorang akan mengatakan mereka tiada hati dan perasaan...tp masalah nye siapa yg patut menjaga HATI??? adakah keadaan sekeiling atau diri sendiri???

Jawapan nya adalah DIRI SENDIRI...yesss DIRI SENDIRI laaa yg layak menjaga HATI..walaupun dalam menjaga hati..anda sedikit sebanyak kalian akan terluka dek KASIH SAYANG dan CINTA..tak kira ianya pedih tp disebabkan CINTA ITU BUTA yg tidak bole menyuluh dengan baik sama ada jalan yg baik dan jalan yg buruk..tp kalian tetap sanggup untuk terus mengharungi nya...

Bila dah terjatuh dan terluka baru laa muncul kelihatan simpang kanan dan kiri..dan disitu laaa rasa ingin kembali mencari jalan yg sebenar akan muncul...lumrah hidup bila sudah jatuh baru nak terngadah..

Oleh itu...hargailah setiap apa yg hadir didepan mata...cuba fahami apa luahan dan rasanya..andai kalian tidak dapat membantu cukuplah dengan hanya mendengar beban nya...kerana dalam rasa yg melibatkan HATI ini..luahan dan perkongsia itu penting...jika ianya tidak berlaku..makanya...CINTA dan kehidupan yg wujud iti hanyalah bersandarkan "KAWAN BIASA"..


Sekian entry perkongsian hari ni...mungkin agak berat untuk memahani bait2 bicara entry kali ni..tp hayatilah kerana setiap apa yg dibicarakan ia nya mambawa maksud tersendiri...

Jumpa lg...

-Ahmad Fauzi Aryaan-


p/s: adaptasi dri entry [SUDIRMAN]


You Might Also Like

27 komen

  1. yeh..berbicara pasal hati ia mmg tidak akan dapat mencari jawapan yg tepat kerana masing2 ada definisinya yang tersendiri..so..hargai hati masing2..sekiranya ia tidak mampu utk dimiliki biar ia terus mekar dan melebarkan wanginya kepada orang lain...

    ReplyDelete
  2. esok..lihat blog man ya..ada sesuatu utk anda...hehehhe..tunggu je

    ReplyDelete
  3. ceritera hati hanya kita dan Allah sahaja yang tahu..berikan hati pada yg sudi dan tahu menghargai..semoga kebahagiaan milik AFA. amin~~

    ReplyDelete
  4. bila baca post ni, teringat lagu 'kerana'

    -kerana terlalu mengasihi, akhirnya terluka aku sendiri

    ReplyDelete
  5. adik....oke ke idak nie???haish~

    ReplyDelete
  6. DALAM HATI ADA KEBUN KAH?? wahaha

    ReplyDelete
  7. ececeh...bang...awat ayat cam syahdu je...?

    ReplyDelete
  8. Fauzi, bila berbicara soal hati dan perasaan ni kita kena kembali kepada diri kita kerna setiap dari kita ini sebenarnya adalah insan yang impiannya melebihi ketinggian langit, yang rasa kemahuannya melebihi keupayaan yang dibangkit, yang makna kehendaknya tidak seperti upaya yang terbit. Keterbatasan inilah yang akhirnya membuat kita semua kembali ke pangkal dan berpamit. Semuanya adalah kuasa tuhan Fauzi...

    Anyway take care k...

    ReplyDelete
  9. first time kot dgr AFA brbcra dgn pnuh sryes..
    huhu..
    tp rsnya point kt stu dlm mmlih sma da kwn atau prcintaan..betul tak?..
    tp smpai blew nk jge ati org len sdangkan ati sndiri yg mrana?..
    huhu

    ReplyDelete
  10. sudirman:
    betoi man...bila inanya bukan milik kita...biarkan ia mekar mewangi untuk org laen...kite hnya mmpu melihat dri jauh...

    ReplyDelete
  11. whitecappuccino :
    bila soal hati mmg akan kluar mcm2 definasi...tp yg penting jg hati sendiri lebih baik...

    ReplyDelete
  12. sudirman:
    ye ke man???hopefully ianya adalah sinar yg indah buat patik ek...

    ReplyDelete
  13. misz aisya:
    berikan hati pd yg sudi???patik x pernah memberi tp ade yg memberi dan agak sukar untuk patik menerima nya...entah!!!

    ReplyDelete
  14. FaizalSulaiman :
    lagu ape tu faizal???bak meh gtau sikit..

    ReplyDelete
  15. Linda Musa :
    kte ok kakak...jz sekadar perkongsian bila banyak membaca novel cinta ni...hehehe...so apa yg bole di kongsi dan ni laaa hasilnya...

    ReplyDelete
  16. IMANSHAH :
    kebun yg dipenuhi bunga2 yg indah mekar tapi tak tahu siapa pemiliknya...

    ReplyDelete
  17. Taib T.I.M :
    xde laaa..hanya sekdar perkongsian biasa...nothing!!! bila banyak membaca novel ni laaa jd nye..hehhee

    ReplyDelete
  18. zizidiazora:
    woowww hebat kamu berbicara ek...TQ atas perkongsian..

    ReplyDelete
  19. mye :
    pandai nye mya ni membaca setiap entry patik ek..yes...bila konflik antara kawan dan cinta...ini laaa jd nye...siapa pemilik hati...

    ReplyDelete
  20. pergghhh bermadah2 plak kali ni... =P

    ReplyDelete
  21. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    “Tali timba ditarik perlahan
    Terasa sejuk air perigi
    Ziarah Blog tanda persahabatan
    InsyaAllah hamba datang lagi”

    Maaf kerana lama tak berkunjung yerrr .. minggu lepas agak sibuk sangat maaf lah yerr...

    Aku punya teman
    Teman sepermainan
    Kemana ada dia selalu ada aku

    Dia amat manis
    Dan juga baik hati
    Dia selalu ada
    Waktu untuk membantuku

    Namun aku bingung
    Ketika dia bilang cinta
    Dan dia juga katakan
    Tuk ingin jadi kekasihku

    Aku punya teman
    Teman sepermainan
    Kemana ada dia selalu ada aku

    ReplyDelete
  22. hati.. oh hati..
    dalam bahasa arab kolbun .

    p/s: sayagilah dan jagalah hati orang lain . agar orang lain menyayangi dan InsyaAllah akan menjaga hati anda ! ;)

    ReplyDelete