Bercouple ATAU jual mahal????

Tuesday, April 05, 2011

Salam semua...

Terfikir sejenak bila memikirkan perihal hidup yg semakin hari semakin bertambah umur ni...bila difikirkan semula bermula sedari kecil persoalna ini sering bermain difikiran...perlu ke orang dewasa berdating sebelum melangkah ke alam perkahwinan????

Kita sering diamukkan dengan adegan bercinta, beronggeng sesame sebelum berkahwin..ini menjadi lumrah orang bercinta bila berdating...tak gitu konsep nye???

  • Cinta monyet
Bila berbicara CINTA MONYET ni..hmmm susah patik nk terangkan disini...bukan menidakkan apa yg betul..tetapi rasa nya CINTA sebegini menjadi lumrah bermula akil baligh..time tu masing2 amboiiii hormon gatal sudah menerjah ke pelusuh tubuh....hehehehe

Orang nak ade couple..ko pon nak ade gak kan...tp bukan pd patik...patik dulu zaman sekolah sangat NERD *bukan laaa pandai pon...sape laaa nk dengan orang NERD...semua takot!! horror ok bak kate orang...since sekolah patik dh berkaca mata..bukan sebab rajin baca buku..tp sebab kuat tengok TV dekat2...mne tak nye rabun...dh laaa gemok, rabun pulak tu...miahahaha...

Melihat teman2 yg lebih bergaya dan punya gf memperlihatkan 1 fenomena membuatkan masing2 juga punya keinginan untuk bercouple..jika ade yg punya rupa paras yg smart sikit maka bercouple bagai menukar baju..terjadilah curang sana sini...gaduh sana sini tu yang tak bole belah...hadoiyai~~

  • Jual mahal
Bila dh besar ni...mula laa berfikir..melihat teman2 dh ade yg berumah tangga dan ade juga yg beranak pinak membuatkan hati ni ingin juga...tp bila fikirkan semula...DAH BERSEDIA???? orang kata ukur baju dibadan sendiri...hidup patik pon cm tak terurus..ade hati nk bela anak orang...

JUAL MAHAL??? woooo..patik ni sape yg nak jual mahal2...ni kalau bg free ade tak yang nak??miahaha....betoi orang kata jodoh ni kne USAHA..tp usaha2 pon kalau tak de BAJET cm ne nk bela ank orang...tak gitu konsep nye??? lg2 kalau dpt couple yg pusher!!!! lg laa mau nye patik bagi TALAK 8 terus ok!!!!



Masing2 punya persepsi dalam mentafsir dalam perhubungan...ini hanyalah perkongsian patik dalam mentafsir sebuah perhubungan...apa yg bole patik cakap disini adalah unutk mencari pasangan kita perlu BERUSAHA...bila dh dapat just TERUS TERANG...dapat tak dapat belakang kira...ok faham reader2 skalian?????hahaha... *pandai cakap je patik ni..buat nye idok gak...

Sekian entry perkongsian kali ni...

-Ahmad Fauzi Aryaan-



You Might Also Like

9 komen

  1. Beronggeng.. Huakakaka... ayat takleh Blah la

    ReplyDelete
  2. ada jodoh, sampai jugak.
    cuma bila je tak tau.
    usaha tetap perlu kot.

    ReplyDelete
  3. 1 yg aku pegang...klu bercinta setakat nk sesakkan kepala otak, jiwa raga, susutkan poket aku baik xpayah.

    adakalanya tekanan nak ada pasangan ni dtg dlm diri sendiri bukannya org lain. mcm org lain ada laki kiter pun galak jugak nk berlaki sedangkan diri masih xlayak berkahwin lagi.

    as long as u happy ok la. kenapa sesakkan kepala kan dgn cinta minta ni.

    ya dalam dunia bukan ada cinta manusia je. Once kau percaya Allah tu sentiasa bersama kau. Kau takkan takut nk bersendiri sekalipun.

    ReplyDelete
  4. kalau suka tu pojie, terus teranglah lebih baik.hehe

    btw, jual mahal leh jugak,diva la sket:))

    ReplyDelete
  5. @faizal: hahaha..diva la sangat kalau jual mahal..dah tentu2 melepas akhirnyer! ;p

    @AFA: hehe..berusaha tuh betol..tapi kalau tak dapat jugak?? hehe ;p

    ReplyDelete
  6. hehehe...no komen..yang aku tau..aku jwb 'i do'...^_^

    ReplyDelete
  7. salam. lama tak singgah sini. sihat ke AFA??

    berusaha mencari jodoh bukan dgn mendekatkan diri dgn psangan tapi membaiki diri ke arah yg lbh baik..

    berdoalah semoga Allah bgi yg terbaik tuk AFA.. :-)

    ReplyDelete
  8. i like komen cheq tun....

    bercinta tak salah tapi jangan terlalu asyik...

    byk tanggungjawab yg kite kena pikul lg2 sebagai seorg lelaki...

    duit, harta, tanggungjawab sbg suami semua diambil kira...

    cuma antara bersedia atau tidak aje...

    berdoa kpd Allah SWT supaya hidup anda diberkati...

    AMIN...

    ReplyDelete