Insan yg patik SAYANG...

Friday, April 01, 2011

Holla semua...

Melihat mentari muncul naik menyinari hari-hari...membuatkan patik lebih bersemangat untuk meneruskan hidup...semangat yg muncul ini adalah berkat dari keadaan sekeliling juga..benar kata orang keadaan sekeliling bole mempengaruhi tindakan dan perilaku serta mood seseorang...

Kembali kembali semula mengadap laptop yg memanggil untuk dibelai lembut...sambil beranginkan kipas yg berbunyi merdu...arrghhh nyaman sekali..ingin mencoret sesuatu sebagai perkongsian mungkin lebih baik...



Seronok bila dapat menggembirakan orang lain...begitu lah ungkapan yg patik akan pegang sampai bila2...patik hanya ingin menjadikan orang senang dengan patik...rs nye itu lah diri patik...tp tak tahu lah mungkin ade yg tak senang dengan perilaku patik...biasa laaaa adat manusia dalam perhubungan...

Orang selalu kata...

"Bila kita ADA..orang tak akan terasa KEBERADAAN kita...TAPI bila 1 hari nanti kita dh TIADA...KETIADAAN itu laaa akan terasa dan memberi kesan"...

Mungkin itu lebih baik...daripada kita dihujani dengan segala pujian lebih baik kita tak tahu segalanya...



Bg patik kalau BERSAHABAT ni biar laaaa ianya sampai bila2...kalau bole bak kate orang "cubit peha kanan peha kiri pon terasa"...begitu laaa indah nya bila BERSAHABAT... KAWAN dan SAHABAT bg patik mungkin 2 perkataan yg berbeza...ini hanya lah dri pandangan patik...KAWAN mungkin baik, ramah tamah bila depan mata jeee..tp SAHABAT even dia tak de depan mata tp INGATAN nya ibarat kita berada depan matanya...fikirkan lah....


Bg patik dlm BERSAHABAT ni biar ikhlas...biar laaa orang nak kate ape..patik tetap dengan diri patik..patik suke meluangkan masa dengan orang yg menghargai patik...patik tak pernah rs rugi selama bersama...kerana setiap moment tiu akan menguatkan PERSAUDARAAN kita...terima kasih buat TEMAN yg menghargai KEBERADAAN patik bersama kalian...walaupun sukar bercakap secara langsung..tp BENAR ikhlas patik sangat beruntung dpt kenali kalian selama ni...mungkin hanya ini saja medium yg bole patik luahkan..*tetibe nk nanges...

Sekian coretan IKHLAS patik..

-Ahmad Fauzi Aryaan-


You Might Also Like

14 komen

  1. aku jaga ko,ko jaga aku...sahabat selamanyer.. :p

    ReplyDelete
  2. Nukilan yg indah.. Benar kata-kata patik itu..

    ReplyDelete
  3. sbb tu
    tuhan x dtgkan kepada kita
    sahabat yang beribu atau berjuta
    sbb yang beribu dna berjuta itu adalah kawan²..

    seandainya didatangkan kepada kita SAHABAT
    maka
    hargailah dia selayaknya dia
    sebagai SAHABAT

    ReplyDelete
  4. apa yg ditulis tu sangat benar, pojie.sokong sangat2.

    nak cr kawan senang.

    nk cr sahabat...susah.apathlagi berada ngan kita waktu susah..

    ReplyDelete
  5. *sigh

    mudah menuturkan kata kata.. apatah lagi menulis bemadah madah.. yg mengkomplen pun beiyer iyer besetuju..

    tepuk dada tanya hati.. ada kah kita sahabat yg baik?? atau kita sentiasa mengharapkan berada bersama sama org yg baik.. tp hakikatnya kita mempergunakan kebaikan org len itu utk kepentingan diri sendiri??

    cuba fikirkan.. muhasabah diri.. adakah kita ni mampu menjadi sahabat sejati.. sekian~

    ReplyDelete
  6. hmm..kawan time susah semua lari..bila senang semua datang..huhu

    ReplyDelete
  7. Pojie,
    memang benar sahabat dan kawan adalah 2 perkataan yang membawa pengertian yang berbeza sebab itu disuruh memperbanyakkan sahabat dari kawan sebab sahabat membawa sampai ke mati.

    ReplyDelete
  8. ayat puitis habis..:D..tapi betulla..bila dah takde kita baru nak appreciate..normal

    ReplyDelete
  9. Yeah~ kawan sampai mati! :D

    ReplyDelete
  10. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ”Maaf lama tak ziarah anda”

    Kawan... apa erti sayang
    Jika hati tak senang
    Kawan... apa erti kasih
    Jika kau tersalah pilih

    Kau... pandai bercerita
    Surat panjang berjela
    Kita tak pernah bersua
    Aku tak suka berncinta

    Apakah ertinya ini
    Mengganggu akal dan hati
    Lupakan saja, lupakan diriku
    Kita di bangku sekolah lagi...

    Hei! Jangan buang masa
    Dengan berkhayal saja
    Kawan lihat masa depan
    Masih jauh di hadapan

    Hei! Jangan main api
    Nanti membakar diri
    Ilmu harus kita cari
    Kelak kita takkan rugi

    ReplyDelete
  11. persahabatan juga ajar erti kehidupan. :)

    ReplyDelete