Belajar Menerima..Bukan Memaksa..

Friday, May 27, 2011

Holla semua...


Termenung melihat hujun turun diluar tingkap membuatkan lamunan dibawa jauh pergi. Sejuk nyaman bumi ini hari ini. Lamuan terhenti dan ingatan memori lama muncul tatkala melihat hujan yg turun membasahi bumi yg kegersangan. Alhamdulillah.....

KENYATAAN

Bila diajukan soalan berkenaan KENYATAAN ni. Pasti kalian pon akan memberi mcm2 telahan berkenaan KENYATAAN ni. Berape orang antara kalian yg berani menerima KENYATAAN? Korang sanggup mnerima KENYATAAN???

Lumrh manusia mmg akan takut dengan KENYATAAN lebih-lebih bila perkara yg berkaitan dengan hati dan perasaan. Bila persoalan ini diajukan pasti akan ade jawapan demikian akan keluar.
  1. Dia bole terima aku ke???
  2. Dia ade hati dgn aku ke???
  3. Ke aku ni jenis bertepuk sebelah tangan???
  4. Tak de isu perigi mencari timba??? (untuk wanita sahaja)
Naaahhh demikian laa persolan yg mungkin akan timbul bila kita TAKUT dengan KENYATAAN. Belum cuba belom tau laaa...

Bg mereka yg berharap, korang tak bole laa nk set target yg tinggi. Maksudnya disini korang tak bole laa mengharap beliau respon dengan begitu cepat. Beri ruang sbb perasaan tak boleh dipaksa.

Manakala korang yg diminati tu, sila laa jangan gelak kan bila ade orag suka kan korang. Jangan pandang rendah orang lain. Dalam dunia ni TAK ADA istilah "sapa suke aku, dia berdosa". Kita mana bole menghalang orang nk suke kita kan, so biarkan perasaan tersebut. Kalau korang rasa korang senang sebagai kawan korang terus terang je. Simple kan????

Ingat yee, jangan cintakan seseorang itu atas dasar kasihan. Biar ikhlas dan bukan simpati.

Sekian entyr kali ni.

-Ahmad Fauzi Aryaan-

p/s: adaptasi dari blog SEINDAH DUNIA KITA

You Might Also Like

22 komen

  1. incya-Allah seseorang itu pasti akan dpt menerima kenyataan selgi mereka yakin ngn diri mereka..

    ReplyDelete
  2. meaningful.

    kalau tak menjadi, jomla sama2 dengar kagu alyah:kisah hati:)

    ReplyDelete
  3. sme r situasi..
    huhu..
    smoga ada jdoh yg trbek buat kte..
    huhu

    ReplyDelete
  4. mencintai tak mesti memiliki....

    ReplyDelete
  5. stuju ngn mye.. jodoh dtgn tuhan..
    doa byak dpt yang baik...(^^!

    ReplyDelete
  6. kita tak tau keje tuhan,

    mana tau yg kita tak sangka tu lah akan jadi kekasih kita.

    Jodoh...

    ReplyDelete
  7. pojie: mmg ade org suke kat ko... die dh luahkan kat aku... tp die menunggu dengan pasrah... same macam ko....cume kne cari titik pertemuan tu la... - myvi merah

    ReplyDelete
  8. Suka last statement..
    "jangan cintakan seseorang itu atas dasar kasihan. Biar ikklas dan bukan simpati."

    cinta..haish =-='

    ReplyDelete
  9. ya, cinta tak boleh dipaksa..tapi, kita boleh cuba untuk mencinta..
    hanya Allah yang Maha Mengetahui..

    ReplyDelete
  10. Last statement, I did that..

    Aku x bole cintakan dia..walaupon dia tersgt baek pd aku.. Aku takot kalo aku trime dia, perasaan yg dtg adalah kesian, bukan Cinta..

    Orang kata, cintakan orang yg cintakan kita..jangan cintai orang yg kita cintai kerana belom tentu orang itu cintai kita...

    Benar kah? I don't know either..

    ReplyDelete
  11. cucu umie:
    kne blajar menrima kenyataan laa kan...

    ReplyDelete
  12. http://bukankosong.blogspot.com/ :
    jodoh laaa kan..kne terima laa...

    ReplyDelete
  13. myvi merah:
    amboiii anda ni stalker patik ek..takot laa cm ni..

    ReplyDelete
  14. DanieL AdiE:
    sokong statement ni..."cintakan orang yg cintakan kita..jangan cintai orang yg kita cintai kerana belom tentu orang itu cintai kita"

    ReplyDelete