Antara Tanduk & Bunga...

Saturday, June 25, 2011

Hai semua.

Surat cinta yg ditinggalkan *sila klik untuk tumbesaran HEBAT!!

Kenapa manusia ni kadangkala suke membuat PROVOKASI terhadap orang lain???? Patik pon naik pelik laaa manusia ni. Cuba jadikan wujudnya orang lain sebagai persaingan sihat. Tak salah kot kan???

Akceli patik terpanggil untuk buat entry ni sbb nye seseorang yang patik kenali baru nk belajar memulakan biness kat fakulti patik. So nak dijadikan cerita bila hari ke-2 group kenalan patik ni mula berbisness, ada pulak mai "surat cinta" yang agak baik bahasa penulisannya.

Yesss nasihat disitu. tapi adakah itu benar2 "nasihat"??? Atau hanya sekadar PROVOKASI supaya kenalan patik ni akan putus asa dan berundur diri. Persoalan bermain disitu. Perlukan PROVOKASI dalam melihat kejatuhan orang lain??

Apa yang bole patik nasihatkan adalah, kita tunggu dan lihat. Sejauh mana coretan "nasihat" itu bole pergi jauh. Teruskan usaha, jangan cepat mengalah & melatah. Jika ade rezki tak kan kemana. Patik sebagai teman rapat hanya bole terus memberikan sokongan untuk melihat kenalan patik itu akan maju dalam perniagaan yang baru mereka mulakan.

Sekian entry tanduk dan bunga kali ini. Jumpa lg yeee.

-Ahamd Fauzi Aryaan-

p/s: Tanduk = kesakitan, kesengsaraan, kepayahan Bunga = keindahan, baik, wangi

You Might Also Like

9 komen

  1. betul2 jgn mudah putus asa asalakan apa yang kita buat tu betul dan tak melanggar undang2~ heheh..

    surat inta cam ni bley buat org "jatuhchenta"

    ^^!

    ReplyDelete
  2. tak blh baca... tulisan Doktor sgt

    ReplyDelete
  3. Jangan putus asa teruskan usaha, itu semua adat dalam perniagaan. apa2 pun bersainglah dlm suasana yg sihat demi kebaikan bersama.

    ReplyDelete
  4. makin kita putus asa, makin "mereka mahukan. jadi, teruskan usaha, tanpa toleh ke belakang!!!

    abaikan "surat cinta" tersebut.
    sepatutnya wujudkanlah persaingan berbisnes secara sihat kan??? haiyya........

    ReplyDelete
  5. agak susah nak baca tapi sedaya upaya cuba memahami tiap2 baris ayat. Itu lah manusia, x boleh nampak ada orang nak bersaing. Come on la, nama pown business right? deal with it..

    p/s: All the best and pray, Insya-Allah berjaya

    ReplyDelete
  6. Bab berniaga nie org melayu suka dengki...

    ReplyDelete
  7. hmmm...kita buat je seikhlas hati..rezeki semua tu di tangan Tuhan..semua kita serah padaNya..kalau kita di pihk yang betul..insyaALLAH kita berjaya..kena kuat berusaha dan teruskan berdoa kan..

    semangat dari kawan2 juga amat diperlukan kan..

    **teman pinjam bahu**

    ReplyDelete
  8. Hurm. Manusia ni macam-macam. Paling penting niat and semangat.

    ReplyDelete