Disaat aku menMILIKimu......

Saturday, June 18, 2011

Hai semua.

Sebelum memulakan bicara..hayati laaa lagu ini sambil melihat apa yang cuba disampaikan.



Sebenarnya Perkataan CINTA ini bukan hanya ditujukan kepada pasangan bercinta, saja tapi perkataan CINTA ni sungguh BESAR maknanya. Tak kira sebuah CINTA dalam persahabatan mahupun dalam apa jua terma yang sesuai yang bole disama ertikan.

Bila kita rasa kita mencintai seseorang, kita perlu ingat ianya tidak semestinya kita miliki. Begitu juga dalam erti sebuah persahabatan. Jika kita rasa kita berkawan baik dengan nya tapi kita tak bole anggap dia hak kita. Dia mungkin hak semua. Dia mungkin baik bagi kita tapi tidak bermakna dia tak bole ada kehidupan sndiri. Dia berhak untuk dapat segalanya seperti orang lain.

Kadangkala kita teringin dianggap sebagai kawan yang bole sama2 suka duka. Itu mungkin diri kita. Tp adakah dia pon berasa suka sepanjang bersama kita??? Itu laaa konflik yang membuatkan tiada persefahaman disitu. Apa yang penting, LUAS kan skop persahatan itu. Tidak salah kita banyak kawan kan?

Ingat jika kita TIDAK dapat memiliki CINTA itu, kita harus berkorban supaya kita tidak mensia-siakan masa kehidupan kita kerana CINTA ITU TIDAK SEMESTINYA MEMILIKI & DIMILIKI.

Sekian entry sedikit luahan. Jumpa lagi.
-Ahmad fauzi Aryaan-

p/s: pulang kekampung sementara cari sedikit ruang untuk diri.....

You Might Also Like

17 komen

  1. seminggu dua ni mood cinta ek??

    jangan sedih, move on

    ReplyDelete
  2. T.T

    tang ni saya kalah~ adei...

    ReplyDelete
  3. sabar banyak2 ye pojie.

    teman maya ini sentiasa ada:)

    ReplyDelete
  4. Pojie,
    kata orang percik asmara membuai rasa .. .. indah dunia bagaikan syurga .. .. terserah pada kita untuk menjadi pencinta bijaksana .. .. menjaga hati memesra jiwa mendakap iman teguh di dada

    ReplyDelete
  5. wah!! jiwang la kak zizidiazora =P

    ReplyDelete
  6. wah! suka sbenarnya lagu nie.. hehe

    selalu layan tyme dulu2 bercinta.. =)

    ReplyDelete
  7. betul bro! kawan biar seribu cinta biar satu

    ReplyDelete
  8. aku rasekan lafas cinta tu lepas kawen baru ngam..

    ReplyDelete
  9. IMANSHAH:
    xde laaa..sekadar perkongsian dri teman2 je laaa..

    ReplyDelete
  10. senyumSOYA:
    alaaaa...ni sbagai perkongsian je laaa...

    ReplyDelete
  11. FaizalSulaiman :
    TQ faizal sentiasa bersedia dgr kisah hati ini..

    ReplyDelete
  12. zizidiazora:
    kadangkala percik asmara membuatkan diri menjadi sesak...tatkala menyndiri terasa diri dihimpit pelbagai persoalan...paling dirasa bila menda tak diduga kembali menjengah..arrgghhhhhhh

    ReplyDelete
  13. imah:
    CORRECTION.. ZIZIDIAZORA adalah LELAKI...

    ReplyDelete
  14. SyahmiFikri:
    akceli terdengar lagu ni kat radio..teringat lagu kat blog dulu..

    ReplyDelete
  15. fikri FAUZI:
    betoi...100 markah utuk anda!!!

    ReplyDelete
  16. LinE PuTih LiNe HiTaM:
    baru laa nmenye INDAH NYA PERKAHWINAN kan????hehehe

    ReplyDelete
  17. WAHHH...baru faham apa maksud nya CINTA A.F.A ni..yes, always remember..dia hak UMUM..dia bukan hak KITA..nanti kita akan tenang ya..

    **teman pinjam bahu**

    ReplyDelete