Tips RINDU dari Ahmad Fauzi Aryaan...

Wednesday, June 29, 2011

Hai semua.

Naaahhh tu dia tajuk entry yang tak bole nk belah kannn. Hari ni Ahmad Fauzi Aryaan (AFA) korang nk jd Dr.Cinta. Baik laaa, hari ni Dr.AFA korang nk korang tengok dan cuba fikirkan sejenak beberapa soalan yang Dr.AFA utarakan ni??
  1. Pernah tak anda, dalam 24 jam asek laa terfikir kan seseorang?? mybe dalam tidur jee anda tidak memikirkan dirinya??
  2. Bila anda makan, selalu jee anda fikirkan : dia dah mkn belom?? dia sihat ke??"
  3. Bila dia minta tolong, anda sedaya upaya menolongnya walaupun terpaksa berkorban apa yang ada??
  4. Anda selalu melihat handphne dengan harapan dia akan SMS anda???
  5. Bila nak tidur atau bangun dari tidur anda mahu menjadi rang pertama yang ucap "good morning / night" walaupun hanya dalam bentuk SMS???
  6. Anda tak sabar-sabar untuk melihatnya??
  7. Bila bercakap dengan nya anda agak malu untuk melihat ke mata nya & anda yang jadi malu??
Haaaaa kalau anda mengalami semua simpton ni, bagi Dr.AFA itu laaa definasi RINDU. Rindu yang ble buat kita rasa terseksa, rasa tertekan, rindu yang ble buat orang normal hilang pertimbangan & kadangkala ble membuatkan kita mara geram bila apa yang ditanya tidak dijawab sepatutnya. Arggghhh kenapa kuat benar kuasa rindu itu??? Yessss masing2 punya jawapan nya.

Dr. AFA tahu, definasi rindu bagi anda mungkin berlainan. Ada yang rindu pada keluarga, kawan sepermainan dan sebagainya, tapi jika dihayati maksud dalam persolan diatas, Dr.AFA yakin dan percaya definasi rindu ini mmg ditujukan kepada insan yang rapat dengan kita. Betul atau tidak, hanya diri anda tahu untuk menilainya. Kerana Dr.AFA percaya semua pernah melaluinya. Tak gitu???

Walaupun sebesar mana rindu itu. Walau kesemua persoalan diatas dialami oleh anda satu persatu, hanya 1 yang anda perlu pastikan:

"ADAKAH DIRINYA MERASAI APA YANG ANDA RASAKAN??"

Hmmm apa pun perasaan kita kepada dia bagi Dr.AFA, itu adalah normal. Tapi 1 jee Dr. nak pesan, salurkan laaa rasa itu kearah yang baik & jangan sesekali melukakannya. Jika anda terlanjur melakukannya, tebuslah ia dengan tindakan yang menunjukan anda betul-betul ikhlas. Renung-renungkan & selamat beramal.....

Sekian entry perkngsian kali ini. Jumpa lagi dilain entry. Babai.

-Ahmad Fauzi Aryaan-

p/s: Terima kasih buat sahabat patik [Sudirman] diatas entry ini.

You Might Also Like

20 komen

  1. Salam

    Alah xnak macamtu..
    Xnak rindukan dia..
    xsuke rindukan dia.. hahaha..
    Tapi dalam mimpi pon dia dtang camne?

    ReplyDelete
  2. been there before~ hati x senang bila rindu org sgt2..

    love this entry.. ^___^

    ReplyDelete
  3. pernah jadi macam yg disenaraikan tu, pojie.

    tp fikir2 balik, tak berbaloi rindukan seseorang yg tak buat apa2 untuk kita

    ReplyDelete
  4. kita sentiasa rindu dia..xpenah sekali pun bosan

    ReplyDelete
  5. pergh dr cinta la skarang..hehe..Persoalan tuh mmg selalu ada kan..

    ReplyDelete
  6. Pojie,
    Kita hanya memerlukan satu minit untuk menilai seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang, namun memerlukan seumur hidup untuk melupakan seseorang.Tika itulah RINDU datang bertaut...

    ReplyDelete
  7. apezs shah:
    dia bergantung how kronik seseorang tu RINDU...

    ReplyDelete
  8. Aman Ibrahim:
    sgt2 cm x sedap kan bila RINDU menyapa...

    *tq yeee support

    ReplyDelete
  9. FaizalSulaiman:
    sumtime menjadi bila kita diam membisu..mula laa RINDU mula menjengah...

    ReplyDelete
  10. zizidiazora :
    bila rindu menjengah..rs sakit akan terasa..time tu laaaa rasa cm nk jumpa terus jee kan..

    ReplyDelete
  11. IMANSHAH :
    yeee ke???maluuuu laaa...hehehe..

    ReplyDelete
  12. sudirman:
    aku paham laaa ko man...apa yang ko tulis mmg really berlaku..aku suke entry ko...

    ReplyDelete
  13. best entry nie!! tq for reminding.. ;)

    ReplyDelete
  14. apa kita rasa lak kalau asyik fkr semuanya cam hencik patik ckp tp dia x fkr pun camtu..hati sgt sedih kan..selalu alami benda tu..ayik fkrkan org tp org x fkrkan kita pun=(

    ReplyDelete
  15. fifiey setuju idea2 patik tuh. hahaha.

    ReplyDelete
  16. rindu nak baca entry ni lagi... hahahahaa

    ReplyDelete