Mentega GOLDEN CHURN HARAM ????

Thursday, August 04, 2011

Hai semua.


Salam puasa hari ke-4 buat korang semua. Kembali bersama Ahmad Fauzi Aryaan korang untuk entry HANGAT hari ini.

Akceli entry ini bukan laaa untuk menabur pasir di periuk kalian, tetapi sumber ini patik perolehi dari berita yg sahih yang MENTEGA GOLDEN CHURN adalah HARAM. Melalui sumber yang patik baca mentega ini mengandungi DNA khinzir yang mana semua sedia maklom khinzir adalah HARAM bg seluruh umah islam.

JAKIM telah melakukan kajian terhadap mentega ini mendapati ianya mengandungi DNA khinzir ini & mengarahkan jenama mentega ini ditarik semula logo HALAL pada mentega tersebut.

Dari sumber, mengatakan ada SESETENGAH yeee S.E.S.E.T.E.N.G.A.H ok peniaga kek lapis menggunakan mentega ini dalam penyediaan kek lapis, maka kementrian telah mengarahkan JAKIM untuk memberitahu hal sebenar kepada umum.

===========================================================

Komen :

La ni dh mcm2 orang yg cuba mencemarkan kita dengan menda2 haram. Kita sendiri pon tak tau badan kita ni ade tak menda haram tu haa kann. Bagi patik, kita sebagai orang ISLAM melakukan CUBAAN untuk menghindari dari menda2 HARAM ini adalah suatu yg terbaik, sebabnya apa yang kita makan ni akan mengakibatkan diri kita dimasa depan.

Sekian entry perkongsian kali ini. Jumpa lagi. Babai.

p/s: Sumber dari [STAR ONLINE]

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

12 komen

  1. Thank You Jakim~ n Thank You A.F.A for this entry..

    ReplyDelete
  2. thanks brkongsi, pojie.mcm2 skunk..

    ReplyDelete
  3. bila org x mghormati penduduk negara ni yg beragama islam mcm ni lah jdinya.nk untung jek..

    ReplyDelete
  4. wah bagus info ni. thanx atas perkongsian ini. ianya telah membantu ramai orang untuk menhindari dari memakan benda2 yang haram ni. nampaknya sekarang ni satu2 benda2 haram dibongkar melalui makanan yang selalu kita makan.

    ReplyDelete
  5. Thanks bro..... Info yg sgt berguna....

    ReplyDelete
  6. umat islam keliru di negara sendiri

    ReplyDelete
  7. Thnks, abg! wah, even y ada logo blum tentu halal. kna beringat la pasni. huk4

    ReplyDelete
  8. patot la aku mkn kek lapis sedap..huaaaaaaaaa T_T

    ReplyDelete
  9. sejauh mana boleh percaya ni ye? yelah, sekarang ni banyak sangat tuduhan palsu. huhu

    ReplyDelete