Luahan # 1

Sunday, September 25, 2011

Assalamualaikum & Salam sejahtera semua.




Janganlah kamu bersedih DITINGGALKAN oleh seseorang yang sangat kamu hargai. Tetapi perkara yang lebih menyedihkan bila seseorang yang pernah menghargaimu suatu masa dahulu telah pergi meninggalkan mu. KEMAAFAN itu lebih MULIA daripada KEBENCIAN.....



Ikhlas,
Pak Lang Babah Aryaan.......

You Might Also Like

14 komen

  1. sob3~ sedihnya babah.. cce baru meninggalkan seseorang... moga2 tiada sekelumit kebencian terbina di dlm hati beliau.. =(

    ReplyDelete
  2. Cik Embun:
    jangan cm tu CCE...hari ni CCE tingglkan org..1 hari nanti CCE pasti akan teringt org tu & mungkin CCE akan terkesan sbb tinglkan dia..

    ReplyDelete
  3. Memang kemaafan itu lebih mulia dr kebencian..

    Tp, sesungguhnya sebuah kemaafan tu sgt sukar untuk diberi tatkala kebencian ditaburkan tanpa memikirkan perasaan kita...

    Dan..layakkah mereka mendptkn kemaafan dr kite..??

    Its hard..but its actually for both of them..yg memohon kemaafan dan juga yg memaafkan..

    ReplyDelete
  4. DanieL AdiE:
    sokong kta adie..mmg sukar nk maaf kan sesorang lepas apa yang dilakukan kat kite..

    Mungkin hanya orang merasai akan memahami rasa ini..

    Bila semua yang kita lakukan dibalas tuba....

    ReplyDelete
  5. xpe biarkan kn org yg kita syg pergi tglkn kita sendirian :(

    ReplyDelete
  6. mmg x patut tapi kalau kepercayaan tu dah tak ada, kata2 pulak selalu mguris hati dan kita yang harus menelan kepahitan sendirian.. macam mana pulak??

    ReplyDelete
  7. Fiq Fikri:
    betoi ckp ko pokcik..biarlah selagi mampu sendiri kita sendiri..

    ReplyDelete
  8. Cik Embun :
    kita serupa laa CCE..bila apa yang kita buat x nmpk..tp dengan lain SERONOK kemain...

    ReplyDelete
  9. Bersendirian mungkin lebih baik~~
    capai cita-cita~
    gapai masa depan~
    genggam kebahagiaan~
    ^_^

    ReplyDelete
  10. betul tu betul :) tapi kita tak boleh terus bersedih . life must go on <3
    senyuman perlu dilempar tatkala kesedihan meyelubungi diri .
    kita kan kuat :)

    ReplyDelete
  11. babah.. that's why cce decide utk tgglkan jaa... maybe cce dgn dia ditakdirkan utk berkawan sahaja... just think positive and InsyaAllah, everything will be ok..

    ReplyDelete
  12. hurm,,arry dh trbiasa bgtu mmg payah nk gmbira bila org yg dsyg tk de lg huhu,,,hnya ksbran jer yg ade jd peneman,,huhu

    ReplyDelete
  13. Khas untuk Pojie.
    Kemaafan Dendam Yang Terindah (Aishah)

    Kehangatan mentari ku rasakan
    Tak sehangat api perbalahan
    Ku ketuk pintu hati
    Senyap dan sunyi
    Tiada jawapan yang ku perolehi

    Dinginnya malam itu bagai salju
    Tidak sedingin perasaanmu
    Kau sengaja membina dinding pemisah
    Di antara kita tak lagi bersemuka

    Kekasih ku... ku rasakan perlu
    Menitip surat buat tatapan mu
    Sekali ini aku rela merendah diri beralah
    Agar perhubungan terjalin semula

    Kekasih ku... tak mungkin ku tahu
    Apa tersirat dihati kecil mu
    Andainya aku yang bersalah
    Maafkan saja...

    Kemaafan dendam yang terindah...

    Kehangatan mentari dingin salju
    Bertukar ganti hari ke hari
    Aku masih di sini
    Sabar menanti
    Terbuka kembali hatimu yang terkunci...

    ReplyDelete