Hadoiyai..dh naik muak laaa..

Thursday, November 10, 2011

Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua.

Hari raya korban rasanya sudah smpai kehujungnya. Anak2 perantauan sume nye dh balik semula ke kota untuk meneruskan pekerjaan yang ditinggalkan sepanjang sesi percutian dikampung halaman.

Walaupon patik tak balik kampung merayakan aidil adha, kemeriahan di rumah patik tidak kurang hebatnya. Disurau kat umah patik ni jeee, alhamdulillah ade 2 ekor lembu yang dikorbankan. Fuuuhhh untuk tahun ni patik dapat merasai daging korban yang diagihkan.

Dan untuk tahun ni jgak, abg patik beraya kat umah mertua beliau di Perak, so bertambah laaa koleksi daging korban kami sekeluarga. Sempat laaa mak abah patik balik nanti makn dging ni nanti. Mmg banyak gile ok. Dah naik sendat sempit peti sejuk umah patik ni.


. Plastik berisi daging jee tu .

Hambek kau!!! siap sendat2 kan lg supaya muat sume ni msok dlam peti sejuk ni haa. Kalau korang nk tau patik siap dapat daging kerbau hasil dari korban yang mertua abg patik di Perak. Rupanya depa mmg meriah dengan korban kerbau. Patik pulak tak biasa mkn daging kerbau ni. Siap ade rusuk & segala isi perut kerbau ni haaa mcm limpa, paru sama cm lembu. Ni pon tak tau laa sape laa nk mkn sume ni.

Naik pening gak ek hari-hari mkn daging ni & pening gak nk mengarang resepi apa laa yg nk dibuat untuk daging2 ni. Dari msak sup sehingga laaa mkanan yg simple seperti begedil dh patik buat. Sedap tak sedap belakang kira yeee kawan-kawan.


Ni adalah begedil yg patik beljar dekat google tempoh hari. Akceli patik penah tgk mak buat dlu, tapi jz nk make sure ianya betoi & serupa dengan mak buat. Alhamdulillah rasanya SEDAPPPP!!! yeayyyy~~

Korang pon mesti dh nk muntah belahak mk daging kn??? korang suke daging tu dimasak ape yee???

Sekian

-Ahmad Fauzi Aryaan-

p/s: abis laaa bertambah lelemak dibadan patik ni haa...waaaa..

You Might Also Like

7 komen

  1. daging masak kicap! well, smlm mkn berlauk daging buat beta rasa sgt selera..3 kali tambah, sekian.

    ReplyDelete
  2. eddy syrol:
    sekali pon dh kenyg dh..hehehe...

    ReplyDelete
  3. banyak giler. kampung aku pun xdelah baik hati bagi byk gitu. Yelah depa bagi pada yg lebih memerlukan.

    Bergedil tu mkn sorang ke? larat ke habiskan?

    Tak suka makan daging sebab utama ia akan lekat celah gigi. Kalau takde gigi tu jenuh la.

    ReplyDelete
  4. aku punya pun dah berapa kilo lagi ada weh dalam peti tu. haha

    ReplyDelete
  5. btw, semalam pun aku buat begedil. okaybye. haha

    ReplyDelete