Bila berada diperantauan

Saturday, April 07, 2012

Assalamualaikum & salam sejahtera semua.

Korang pernah tak berada diluar negara selama beberapa lama?? Pernah tak korang merindui makanan di Malaysia seperti belacan, kicap kipas udang, ikan bilis, serbuk kari cap babas dan sebagai nya??

Betul kata orang hujan emas dinegara orang hujan batu dinegeri sendiri, lebih baik dinegeri sendiri. Perumpamaan itu memang benar belaka. Kenapa patik berkata demikian. Korang bole laa saksikan video clip ini buat tatapan korang semua.





Naaah agaknye macam tu laa ek bila kita terlalu rindukan apa yang ada di Malaysia terchenta ni. Apa yang menjadi rutin harian dalam masakan kita akan kita rindui.

Akceli nak tergelak pon ade bila patik tengok video ni. Tapi itu laaa lumrah kita sebagai anak perantauan. Apa yang dikirimkan dari Malaysia memang amat bermakna lebih-lebih lagi belacan, ikan bilis, asam jawa yang selalu kita pakai di Malaysia dalam penyediaan makanan. Malaysia is the BEST !!!!

Sekian buat kali ni. Selamat berhujung minggu buat semua.

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

5 komen

  1. rindu sangat dia kat belcan tu - itu asam jawa ke?

    ReplyDelete
  2. ni mesti dok area2 yg susah nk dpt. tp di London mmg senang nk dpt belacan, ikan bilis n kicap cap kipas udang. =)
    *terbaek ah video ni...

    ReplyDelete
  3. comfirm tu belacan melaka hahahaha.....

    ReplyDelete
  4. xboleh bygkn , org yng ke luar negara bertahun2...msti giler2 rindukn tmpt sndiri kn

    ReplyDelete
  5. dok negeri lain je pun dh rindu mcm2 terutama kt umah,ni pulak luar negara..lagilah kan..syok dia haha..

    ReplyDelete