Duit dan Kad pengganti diri

Wednesday, April 18, 2012

Assalamualaikum & salam sejahtera semua.

Patik nak tanya laa kat korang. Berapa ramai yang mengatakan dunia sekarang ini DUIT itu penting??? Bagi patik, dunia sekarang ini amat memerlukan duit sebagai agen menjana ekonomi. Bukan patik nk sibuk isu PTPTN malah entri patik ini pon TIDAK akan menyentuh bab PTPTN. Biarlah depa dengan urusan mereka. Yang patik pentingkan adalah keputusan yang diberikan adalah yang terbaik untuk semula.

Berbalik kisah yang patik nak ceritakan td, duit itu amat penting dalam menjalani kehidupan sebagai seorang manusia yang waras. Kenapa patik berkata demikian?? Ini adalah disebabkan apa yang telah berlaku terhadap patik berkenaan segala dokumen patik yang telah hilang tempoh hari. Baru laa time tu betapa PERLU nya nilai mata wang.



Alhamdulillah dengan duit jugalah, dokumen yang hilang bole diperolehi semua. Hebatkan nilai duit.

Kad matrik yang hilang bersama-sama dokuman diri yang lain telah diperolehi semua. Bagi sesorang pelajar, kad matik adalah amat penting untuk mengidentitikan diri sebagai seorang pelajar disesebuah institusi pengajian. Bahaya woookkk kalau benda ni tak ada. Mau didenda dek kerana tidak membawanya bersama-sama. Lagi-lagi UiTM sekarang ini telah menggunakan perkhidmatan polis bantuan yang denda nya boleh dikatakan sama macam polis diluar sana.

So kepada korang semua, jagalah identiti diri kerana bila hilang segala dokumen ini, proses untuk memperolehinya semula agak sukar. Sekian buat masa ini.

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

7 komen

  1. npe muke ko mcm berisi skit pojie kt kad matrik tu? huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. Alhamdullilah, selama nie kad matrik saye tak penah hilang lagi :)

    ReplyDelete
  3. hahaha..
    sepanjang belajar kat uitm..
    tak pernah lagi hilang kad matrix!

    ReplyDelete
  4. Izzah Ab Aziz:
    Xpe laaa xde rezki patik..so ilg laa sume tu...

    ReplyDelete
  5. jangan identiti kita dapat pada org yg salah dah lah ye

    ReplyDelete
  6. sy pon xprnh ilang lg spanjg 3 thun kat uitm.tp kawan sy smpai 3 kali bt kad matrik baru sbb hilang.haha.

    ReplyDelete