Buku merah dah tersedia

Thursday, May 31, 2012

Assalamualaikum & salam sejahtera.




Hari ini jee patik dah selesaikan banyak kerja kat Shah Alam. Antaranya patik siap menyinggah Jabatan Imegresen Malaysia yang terletak di tingkat 2 Kompleks PKNS Shah Alam. Buat ape laa ek patik nak terhegeh-hegeh kesana. Nak kate patik ade pembantu rumah pun tak juga. Nak kate nak amek pembantu rumah, pun belum tentu nak mampu. Heheheh.

Yang sebenarnya patik ke Jabatan Imegresen Malaysia tu adalah berkenaan ini haaa. 

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
\/




Yeayyyy buku merah dah  ada dalam tangan. Ada sebab patik buat buku merah ni yang sebenarnya. Pada yang dan mengetahui tu, yesss patik akan pergi jauhhhhh nun disana plus bole laaa plan berangan nak g jauh. Heheheh. Hanya dengan membayar RM100 jee patik dapat buku merah ini dengan tempoh tamat selama 2 tahun. 

Sebenarnya patik pun tak tahu dulu-dulu berapa yang perlu kita bayar untuk membuat pasport ni. Dan yang patik pasti kalau nak buat pasport ni mesti mahal gile laaa. Tibe-tibe patik dapat tahu ade satu musim tu, kos membuat pasport telah diberi sebanyak RM100 untuk tempoh 2 tahun. So sejak dari tu, ramai laaa kawan-kawan patik dok berangan nak buat dan sekarang ni pulak time patik untuk membuat buku merah ni. So lepas laaa kalau tetibe berangan nak keluar dari Malaysia ni.

Dan rupa bangla jual karpet jee patik tengok

So lepas ni proses nak siapkan visa pulak laaa. Sedang menunggu bajet yang seterusnya untuk masuk kedalan akaun bank patik. Semoga perjalanan jauh patik ni akan dipermudahkan dan diberkati. Ni patik nak berjalan bukan sebarang jalan yee korang. Patik jalan dengan tujuan yang besar. Cewaaaahhh.

Rasanya sekian saja buat kali ni. Terima kasih diatas kunjungan korang kat blog peribadi patik ni. Ade cerita lagi nanti patik update lg ek.

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

11 komen

  1. macam lame je kene Q...:)..2062..

    ReplyDelete
  2. buku merah jangan lupa bawa,hehe

    ReplyDelete
  3. FaizalSulaiman :
    kaka ft zizan sangat..heheh

    ReplyDelete
  4. ala. baru nk kira2 umO. tak nampak plak thn tu. huhu

    ReplyDelete
  5. tuanye muka ko.. eh, lupa.. ko mmg tua.. hahahaha

    ReplyDelete
  6. best la dah ade buku merah tu... haha
    senior!! junior nak mintak ole2 dri china...kih3

    ReplyDelete
  7. Cik Diana:
    haaaa xperlu laaa kire umur laaa ek...kte semua same jee umur..

    *larikk

    ReplyDelete
  8. [k]o{q}i[n] :
    ko mmg gile laa koqin..ko laa tua ok!!!

    ReplyDelete
  9. TIM_Fahid :
    haaa???nk ole2 china???cmne tau???hhehe

    ReplyDelete
  10. Nak terbang pergi mana ne? :)

    ReplyDelete