Mak aiiii..BESARNYA !!!!

Saturday, May 26, 2012

Assalamualaikum & salam sejahtera semua.

Gile hape tetibe patik membuka entri dengan tajuk yang BESARNYA disitu??? Agaknye ape benda laaa ek. Nahhhh patik nak tanya laaa, korang suke tak makan buah??? Buah-buahan tempatan korang suke tak??? Bila sebut jee buah-buahan tempatan, patik yakin korang mesti bayangkan akan ade dalam senarai korang tu buah pisang, rambutan, manggis, rambai, tembikai. Haaaa memang bila tengok buah yang ranum tu mesti terliur nak makan. Tapi pernah tak korang pernah tak tengok buah tempatan yang BESAR selain buah tembikai??? 

Akceli patik pon patik pon terkejut dengan kebesaran buah tersebut. Nak dijadikan kisah, buah tersebut adalah pemberian dari Pak Teh patik di kampung. Disebabkan patik ni memang suke sangat buah tersebut, Pak Teh telah memberikan sebiji buah tersebut. Korang mesti nak tau buah ape laaa yang patik dok sebut besar segala tu kan??? Ini laaa buah tersebut.

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
\/


 


Haaaa amacam??? terkejut tak korang dengan kebesaran buah tersebut??? yesss ini laaa buah betik pemberian Pak Teh patik dikampung. Kalau korang tengok nisbah kebesaran buah tersebut, ni haaa patik dah letakkan wallet patik yang jenis lipat dua untuk menunjukan betapa besarnya buah betik tersebut. Wallet tersebut tu pon dh agak panjang, ini kan pula dengan kebesaran buah tersebut. Woowwww mau nye patik akan potong-potong dan simpannya didalam peti sejuk. Yummmyyy!!!

Hebatkan penangan buah besar hasil tanaman orang dikampung. Ni nak jumpa kat pasaraya ni rasanye belum tentu ada. Apa pun terima kasih yeee Pak Teh diatas pemberian buah betik yang besar ni. Memang akan puas laaa makan ni nanti.

Sekian buat kali ini. terima kasih diatas kunjungan korang. Jumpa lagi dilain entri.

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

10 komen

  1. besar2...sedap tu klo mkn lepas letak lam peti ais...

    ReplyDelete
  2. besaqqqq naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... dh kuning dh tu, kne ptong skrg then msuk peti ais..klau lmbt, nnt die lembik taw dh xsedap hehe >_<

    ReplyDelete
  3. bapak besar betik.p de lagi besar dari 2 hohoho

    ReplyDelete
  4. hamboi besarnya.habis ke makan sorg

    ReplyDelete
  5. yeah!! betik..my fave fruit..ihiks~

    ReplyDelete
  6. hawiz :
    sedappp....lg beso lg best...pas tu sejuk...yummyyy

    ReplyDelete
  7. Mohd Khairi Khadzir :
    separuh dh selamat sental..ade lg separuh x potg lg..

    ReplyDelete
  8. Suza :
    ye ke suza???ni bg patik dh cukup beso dh ni..

    ReplyDelete
  9. Rozuan Ismail :
    x laa mkn sorg PCB...mkn ngn family laa..

    ReplyDelete
  10. luqman zakaria :
    sme laaa..suke time travel jauh beli kat R&R..yummyy sedap...

    ReplyDelete