1001 persoalan

Wednesday, June 13, 2012

Assalamualaikum & salam sejahtera semua.

Sebenarnya patik tak tahu nak cerita bagaimana perasaan ini tatkala patik terjuma sesuatu yang patik sedang membeli belah disebuah pusat beli belah. Patik bagaikan kaku sementara bila melihat menda ini. Korang nak tahu benda ape??? Ini laaa benda nya. 

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
\/



Ini laaa benda yang patik jumpa semasa memasuki 1 kedai menjual barangan ayat suci, sejadah dan sebagianya. SET PERALATAN JENAZAH untuk LELAKI dan PEREMPUAN. Bila patik membelek set kotak ini, tersenarailah kandungan kotak tersebut seperti kain kapan, songkok, telekung, pewangai kayu cendana, sabun, sarung tangan dan sebagainya. Terasa sedikit keinsafan disitu. 

Bila melihat kee kotak tu, teringat pulak patik bila kita meninggal dunia, habis segala baju cantik dan berjenama, perfume yang harganya beratus dan sebagainya ditinggalkan. Kini hanya kain putih yang dipanggil kain kapan, dan pewangai cendana sebagai pewangi 'paling mahal' untuk dibawa berjumpa dengan-Nya. 

Ini saja perkongsian buat kali ini. Yang baik hanyalah dari-Nya dan yang buruk adalah atas kelemahan patik sendiri. Terima kasih kepada semua diatas kunjungan ke blog patik ni.

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

13 komen

  1. betul, iman n amal je yg dibawa nnti....

    ReplyDelete
  2. awat tak tanya toke kedai tu..=)




    *ang skodeng ek org korek bijik..hahahah

    ReplyDelete
  3. hahahaha.. adakah ni bekalan sebelom mati.. :)

    ReplyDelete
  4. dah ada jual mcm ni ye.....bagus gak kita beli awal2 sebagai persiapan utk diri kita....kita memang tak tahu bila kita akan pergi....dan bila tiba masa itu, kita tak tau, sapa yang ada ngan kita....sekurang2nya kalau dibeli awal2 seperti ini, mudah la org nak kafankan kita bila semua tersedia.......teringat kat mak aku, dia pesan dah kat anak2, kalau mak meninggal, mak letak *** kat **** kat *** kat ****
    alasannya: mak takut korang panik, tertinggal wallet la, kad atm kena telan la, korang tengah susah la, so kalau mak meninggal dengan *** yang mak tinggalkan kat *** korang leh uruskan mak tanpa masalah
    bila dengar mak ckp mcm tu, rasa terharu, sampaikan bila tiba masa kematiannya yang tidak diketahui itu, dia masih lagi memikirkan tak mau menyusahkan anak2......aku sayangggggggg mak aku!

    ReplyDelete
  5. alamak...cuak plak rasanya..
    tak cukup lagi preparation...

    ReplyDelete
  6. memang seram la dengar ni..

    ReplyDelete
  7. pernah tengok dari jauh ada jual peralatan jenazah nie..kadnag2 terfikir nak beli simpan kat rumah supaya bila kita dah meninggal nanti, orang lain tak yah susah2 nak belikan...

    ReplyDelete
  8. terfikir mmg kita akan mati suatu masa nanti tp tak terfikir langsung nk beli utk diri sendiri...hurmm!!

    ReplyDelete