Aurat lelaki. Siapa yang ambil kisah?

Sunday, June 17, 2012

Assalamualaikum & salam sejahtera semua.



Masyarakat selalu saja memandang berat terhadap aurat perempuan ketika berada dimana-mana saja. Tapi adakah aurat LELAKI dipandang ringan oleh kita semua??? Mungkin disebabkan kurang pengetahuan terhadap batas aurat menjadikan aurat lelaki kurang dititikberatkan.

Tujuan patik ni bukan la untuk menjadi 'Imam Muda' yang hebat, tetapi sekadar berkongsi pengetahuan supaya menjadi manfaat kepada kita semua. Kepada anda KAUM LELAKI yang beragama ISLAM, korang kena laaa lebih teliti terhadap cara pemakaian kita semasa kita hendak SOLAT. Patik akui seorang lelaki memang mudah untuk bersolat berbanding dengan wania yang memerlukan kain telekung unuk solat. TAPI jadikan yang simple ini lebih TELITI supaya SOLAT kita lebih SEMPURNA.

Semoga perkongsian ini membuatkan kita sama-sama lebih berhati-hati dalam berpakaian semasa solat. InsyaAllah.

p/s: Pesanan ini pun ditujukan untuk patik juga.

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

13 komen

  1. tq for sharing pojie.....

    ReplyDelete
  2. aku slalu pakai baju gaun je pegi mana2..skirt, baju ketat, nampak pusat..boleh tak ? hahahaha...ops...perempuan di sana sila terasa ...

    ReplyDelete
  3. :) apabila sesuatu yg mudah dipandang mudah..

    ReplyDelete
  4. arep ade bace td kat fb ade yang post...bagus jugak post pasal nih..kadang kadang kite xperasan bende2 macam nih..huhu~

    ReplyDelete
  5. Info yg bermaanfaat yang kekadang kita terlepas pandang..

    ReplyDelete
  6. hahahaha klau solat jumaat salu tengok org yg solat pkai t shirt ble sujud nampak terangkat baju

    ReplyDelete
  7. elok tampal jadual aurat ni.. :)

    ReplyDelete
  8. aurat lelaki lebih mudah dijaga..... tak seperti wanita..... tapi yg sikit tu jugak susah semua nak ikut......
    thanks for the tip bro!

    ReplyDelete
  9. kalau bkn dlm solat pun...akak terpandang camni rasa tak sedap la.

    ReplyDelete
  10. Aurat tetap aurat, tkbleh fikir sapa yg kesah.

    *ank CiM 5 thn dh tknk pkai short pants bila kluar jalan2.

    ReplyDelete