Bila diri dipermainkan?

Wednesday, June 20, 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua

Bersahabat biar beribu, berkasih biar satu. Begitu laa pepatah yang sesuai dalam kita berkasih. Tapi bole tak membezakan bersahabat dan berkasih?? Jadi ape kaitan 'berkasih' dan 'bila diri dipermainkan'??? Mungkin rasa pelik dan mungkin jauh maksudnya kan disitu. 

Tapi pernah tak korang dipermainkan dalam berkasih? Apa yang akan korang lakukan bila rasa diri dipermainkan? Bayangkan perhubungan yang terjalin selama bertahun musnah dalam masa sekelip mata saja. 

Apa yang korang lakukan bila:


  1. Sidia kembali semua kepada kita?
  2. Adakah korang boleh menerima sidia kembali seperti dahulu?
  3. Korang tak rasa ke korang dipermainkan?



Jika patik mengalami keadaan seperti ni, patik  rasa patik tidak dapat menerima sidia kembali seperti dahulu sebab mungkin patik dah tawar hati dan mungkin takut dengan tindakan sidia akan melakukan benda yang sama. Kiranya FOBIA dengan apa yang telah berlaku. Ini hanya tindakan akan patik JIKA berlaku dekat patik.  Korang pulak macam mana?

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

18 komen

  1. rmai org mcm tuan hmba sbnrnya. haha. mcm bhsa istana ja. sy pnh bg dua pluang kpd org mcm neh. malah pluang kdua itu disia-siakan & si dia mghrp akan ada pluang ktiga. takkan ada lg kali ktiga. insyaallah. haha. x slh bg pluang sbnrnya sbb nilai diri kta meningkat sbb tnpa kta sedar kta dh memberi maaf kpd seseorang. memberi tuh kan lbh baik dr menerima. ikhlaslah dlm memberi. klau rsa x mampu, jgn pksa diri sbb byk risiko prlu diambil & diprtimbangkan.

    ReplyDelete
  2. hamba tetapkan jodoh ditangan Allah..
    istikarah selalu insyaAllah Allah berikan jawapan...
    yang penting kita sentiasa mendahului cinta Allah dari cinta manusia.
    hidup, layankan ajer...

    ReplyDelete
  3. kalau sy pom sy xkn kembali pd dia kot sbb kita sndiri akn tahu mcm mana pengakhiran kisah kita ngn dia..huhu
    tp btol lah, jodoh ditgn Allah. :)

    ReplyDelete
  4. kalau saya tengok kesalahan yg dahulu di lakukan dan dia dtg dengan kekesalan dan perubahan saya terima...jika tiada perubahan memang saya buat bodo jek...

    ReplyDelete
  5. xpe... biarkan je. what goes around comes around. karma. hee...

    nak address boleh? email ke missha_84@yahoo.com. i have something for u as my 100 followers. thanks.. ^_^

    ReplyDelete
  6. x hengat dah cmner perasaan dipermainkan oleh wanita...huhu, lamanya terkubur tak sanggup menggalinya.

    ReplyDelete
  7. depend to the situation.... how hurt the heart. mungkin remy terima sebagai sahabat jer...... yg berlalu tetap berlalu.... luka yg terjadi tak mudah sembuh hanya dgn memaafkan.....

    ReplyDelete
  8. setuju!

    sape dia utk memperkotak katikan hidup kita lagi

    ReplyDelete
  9. (Y) pisang x kan berbuah 2 kali.

    ReplyDelete
  10. Peluang ke 2?

    Tanya hati sendiri...jgn biarkan diri dipengaruhi oleh pendapat orang kerana sesungguhnya anda lebih memahami di Dia dan diri anda sendiri...

    ReplyDelete
  11. errrr dah kembali semua lah..jadi tunang pulak nak kawen dah..

    heyyy dah follow

    ReplyDelete
  12. tak menerima dia lagi. buat sakit hati jerp.

    ReplyDelete
  13. bagi peluang lg skli kot...hehe

    ReplyDelete
  14. pernah kena macam ni dan tak nak da kena..haha ...rilek suda :)

    ReplyDelete
  15. Mmg sukar utk melupk dia...dialhyg pertama n terakhir..sehingga skang masih sukar melupakan dia..biar diberi kasih yg baru,ia x tetap sama..
    Mengapa sukar aku lupakannya.ia, aku mmg sygkn dia..terlalu syg..penantian ini yg amat pjg.hatiku sakit,aku pernah rebah krn dia..dia yg telah pergi ..x berpaling lg.aku pernh terkulai dtangan dia..aku buang benih cinta kami..dugaan dtg dan kami berpisah..sepanjg berpisah.aku masih hrp kehadirannya. Lama Menunggu .akhirnya aku hampa. Aku relakn berkhwin utk melupknnya..10 tahun ketiadaan dia..namun aku berdoa agar dpt bjumpa dgnnya ..agar dia tahu selama ini aku menunggunya dgn setia.2012,entah mengapa kami ditemukan..kuceritkn hdupku pdnya yg punah krn menunggu dia.kutanya,kenapa pergidan x mencari?tinggalkn aku sendiri... dia mohon maaf atas keterlanjurannya pdku dulu..kami terima keadaan ini seadanya krn masing2 telah bkhwin dan ada anak..dugaan tuhan,pertemuaan ini kami terlanjur lg..d semenjk itu..kami cuba utk x bersua. X mgapalh..sekurang2nya bg aku,aku telah curahkn perasaan aku pdnya setelah bthn sengsara.sekurang2nya aku tahu cerita yg sebenar..mmg sukar utk memiliki hati yg kita syg.biarlh dia tahu,aku x pernah lupaknnya ,lupa utk menyintainya sepenuh jiwa..krn ku tahu mmg dia x setia..Kukutip hati, kumpul seluruh kekuatan..ia, cintanya x selebat kasihku..biarlh dia pergi dgn penuh sesalan,krn saat ini aku cuma ingin dia tahu perasaanku. Biarlh kusimpan kesetiaan cinta ini,Bukan dgn dia utk kali ke2. Sejujurnya, hatiku tlh kosong utknya.alhamdulillah, beban rasa ini telah pergi selamanya..dan aku bersyukur,aky punyai keluarga yg bahgia. Kisah aku d dia Kusimpan hanya utk bina kekuatan,penyesalan atas segala keterlanjuran..ku doakn kebahgiaannya, utk keluarganya. Kucuba bina cinta ini utk suamiku,anakku,keluargaku..d kuhrp kisah ini akan terus berlalu...insyaalah.
    #cinta dunia yg sementara...

    ReplyDelete
  16. Teringat lagu hattan, mahligai syahdu....puan mmg setia, biar byk rintangan d dugaan...air mata d penyesalan..
    Mujur puan tersedar puan dh ada family. Tp sy fhm, mengapa puan begini.. sbb benda gini penah jd kt saya. Sakit bila hati dipermainkn. Budaya cinta zaman skang...

    Pemuda ditinggalkan.

    ReplyDelete
  17. Mamayanti said:

    Huhu.. interesting. Thats y...jgn mudah percaya lelaki. Take ur time to forget this guy...hopefully, ur husband x tau...

    U can move yrself. Try to be a good person for ur life ,ur husband n child. Take dis word "Cinta tak seharusnya memiliki..."

    Leave ur past, move ur step forward with ur family. Learn sumthing from this....

    ReplyDelete
  18. yeke... tapi sepjg idup sy.. sy yg slalu d permainkan wanita... until now, still x de jodoh.. mungkin x nak lagi lah.. but yet, kalau nak keje kapal kena cari lah jodoh awal kalau tak ini lah jadi nya... huhu.. sbnrnya msh mengharap sidia.. tp nk buat mcm mane dh kene main.. 3 kali sy bagi peluang tapi asyik ulang bnda same.. saye mmg byk kelemahan n kdg2 ada sikap sy yg die x suke.. sy sbr tapi terluka.. die pn pg, parent pn x de lg plus sy anak tunggal.. tp sy tahu, tiap perbuatan ada blsan dr allah.. itu yg sy harapkn.. yet, mmg sy kejam..

    ReplyDelete