Jangan lokek untuk berkongsi

Friday, June 29, 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. 





Mak abah selalu berpesan, kalau kita ada rezeki lebih kita jangan sesekali lokek. Kalau kita berkongsi rezeki lebih yang kita miliki, insyaAllah rezeki itu akan diganti dengan berlipat ganda. 

Apa yang patik ingin kongsikan ini adalah sebuah kisah yang patik sendiri telah merasa. Apa yang patik pernah kongsikan bersama kawan atau pun bersedekah dulu, sekarang ni patik rasakan bagai rezeki patik tidak pernah berhenti. Walaupun patik mengalami sedikit kesesakan lebih-lebih lagi dalam menguruskan perjalanan jauh patik tidak lama lagi, tetapi alhamdulillah patik bagaikan dapat gantian didalam kesusahan patik ni. Mungkin inilah gantian yang dikatakan. Alhamdulillah.  

Berkat bila kita berkongsi mahupaun bersedekah memang hebat. Selalunya nikmat yang diberikan oleh-Nya ini akan lebih berkat kalau kita berkongsi. Tidak perlu banyak dalam berkongsi, cukup sekadar yang mampu.

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

9 komen

  1. betul, bersedekah x rugi....

    ReplyDelete
  2. tlg sy,sy ada masalah kewangan skang ni =(

    ReplyDelete
  3. Ayah penah pesan, kalau kita share or kasi something kat org jgn mintak org balas sbb tak rugi kita buat camtu. Hehe =D

    ReplyDelete
  4. ye betul tu, ikhlas memberi pasti ada rahmatnya. :)

    ReplyDelete
  5. rezeki yang ada pada kita ni semuanya rezekiNya.. jadi bukanlah hak kita sebenarnya.. jadi.. sentiasa lah kita mengingati mereka yang memerlukan

    ReplyDelete
  6. tak rugi jika berkongsi..

    ReplyDelete
  7. betul tu.... remy percaya pada karma...... kebaikan dibalas kebaikan......
    tak rugi bersedekah...... apatah lagi kejalan yg diredhai..... percayalah..... rezeki kita akan berlipat ganda.....

    ReplyDelete
  8. yes..mekasey ut next muveeee...kongsi rejeki khennnnnnnn

    ReplyDelete
  9. betul weh! setuju sgt...kang rezeki kita lg byk..hehe

    ReplyDelete