Kenapa la nak kedekut

Friday, June 22, 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.



Haaaaa tajuk nak mengalahkan peserta Imam Muda musim ke-3 dah kan. Lalala. Korang pernah tak tersentap dengan sesiapa je disebabkan seseorang itu agak berkira dalam berkongsi ilmu.

Sebenarnya patik terpanggil nak buat entry ni sebab patik perasan ada dikalangan kita suka menyimpan sesuatu apa yang diketahuinya tanpa berkongsi lebih-lebih lagi bab-bab berkongsi ILMU. 

Ilmu tu akan kurang sedikit ke kalau kita berkongsi???

Bagi patik tak salah untuk kita sama-sama berkongsi ilmu ni kerana ILMU itu adalah milik-Nya. Bila kita berkongsi, kita akan mendapat pahala yang besar sekali gus mendapat 2 kali ganda ilmu yang telah dikongsi tadi. Itu adalah janjinya. So korang tak perlu laaa nak kedekut atau berkira dalam berkongsi apa jua ilmu dimuka bumi ni. 

Jom berkongsi apa jua ilmu kerana ilmu ini milik-Nya.

Sekian perkongsian untuk kali ni. 

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

10 komen

  1. setuju. Ilmu ni dari tuhan. lagi bagus kalau kita share, makin bertambah ilmu kita

    ReplyDelete
  2. ye baby setuju 100%.. nape eh orang takut sgt nak berkongsi ilmu? erm, kat ofis tu pun sama gk, bila tanye cepat je jwb xtau.. sabar jelah kn

    ReplyDelete
  3. Salam.

    Memang pernah jumpa. Cuma patik risau, ada tak patik buat perkara yang serupa..hurmm..

    Kadang2 patik tak salahkan mereka.. ada yang tak berkongsi..sebab mungkin takut tersalah smpai ilmu.. :)

    ReplyDelete
  4. bakor je..haha..kedekut2 lama2 kedekut ..huu

    ReplyDelete
  5. itu sifat orang yang xnak tgk orang lain berjaya bersame2..

    ReplyDelete
  6. semakin byk ilmu kita kongsi dengan orang ganjaran pahala menanti. Lagi byk orang terima ilmu tu, lagi byk pahala kita dpt..

    ReplyDelete
  7. ilmu itu jauh lebih berharga dr harta...kedekut ilmu umpama takde ilmu langsung.. sbb org berilmu, akan senang hati utk berkongsi ilmu

    ReplyDelete
  8. tak salah berkongsi ilmu demi kebaikan bersama... yg berguna jadi panduan.... yg berjaya jadi kenang kenangan.....

    ReplyDelete
  9. insyallah...tu yg share memanjang dlm blog neh..hehhehe

    ReplyDelete
  10. 1:9 @ 1: 80? huhuhuhu

    ReplyDelete