Preview Filem: Abraham Lincoln - Vampire Hunter-

Wednesday, June 20, 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.



Semalam atas jemputan pihak Nuffnang tersayang, patik selesai menghadiri pratonton filem Abraham Lincoln-Vampire Hunter- bertempat di GSC One Utama. Terima kasih kepada kawan patik yang sudi menjadi peneman setia patik kesana.Apa yang bole patik katakan, cerita ni mengadaptasi dari sejarah sepanjang Abraham Lincoln menjadi Perdana Menteri Amerika dan di kembangkan dengan aksi menangkap pontianak.

Sinopsis: 

Klasifikasi: 18
Genre: Aksi / Ngeri / Seram
Tarikh Tayangan: 21 Jun 2012
Pengedar: 20TH CENTURY FOX
Pengarah: Timur Bekmambetov
Pelakon: Benjamin Walker, Anthony Mackie, Dominic Cooper, Mary Elizabeth Winstead

Filem ini mengisahkan presiden Amerika Syarikat yang ke-16 Abraham Lincoln, semasa dia masih kecil, dia mendapati ibunya berada dalam keadaan kesakitan. Selepas beberapa tahun selepas kematian ibunya, dia telah mendapat tahu kematiannya ibunya adalah disebabkan oleh puntianak. Dia yang mengenal pasti puntianak itu dan telah membunuh puntianak tersebut. Selepas daripada kejadian tersebut, dia nekad untuk menghapus puntianak-puntianak yang berada di Amerika.
  • Adakah niat beliau berhasil?
  • Siapa yang membantu dalam menyelesaikan masalah ini? 
  • Bagaimana beliau memusnahkan semua pontianak?
  • Apa yang akan terjadi pada seluruh penduduk Amerika?
Sebab patik suke yang seram, takut ni, so patik bagi 4.5/5 bintang untuk filem ini. 

Korang pula jangan lupa saksikan Abraham Lincoln-Vampire Hunter- dipawagam yang berhampiran pada 21 Jun 2012 nanti. Selamat menonton kepada semua pembaca blog Ahmad Fauzi Aryaan.


-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

10 komen

  1. review cerita ni smpai habis pon bole jugak, tgantung r cerita :P

    ReplyDelete
  2. nampak cam menarik.... tgk triller pun ohsem......
    nak kena pi tgk nie.....
    remy kan kaki movie.....

    ReplyDelete
  3. untunglah kau...haha..best2 ak dh tgk triller...

    ReplyDelete
  4. thnx for info..so agak2 brapa bintang boleh bagi ni?

    ReplyDelete
  5. hehehe... nengok cm gempak jer.. kena nengok la cm ni :)

    ReplyDelete
  6. mcm best jer cerito nih...kene cari maso utk g tgk nih,...

    ReplyDelete
  7. NAL tak sabar nak tgk citer ni..harap2 ada la masa untuk tgk tayangan filem ni..

    ReplyDelete
  8. ala... aku x dpt tgk.. x aci...

    ReplyDelete