Bila sensetiviti di ganggu

Thursday, July 05, 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.


Khabarnya berlaku di The Store Sri Petaling. Agak tidak menjaga sensetiviti masyarakat islam berkenaan poster penjualan 'air setan' ini.

Informasi dari SUMBER

Komen patik:

Bila kita duduk bermasyarakat secara majmuk ni, benda penting adalah menjaga sensetiviti masyarakat yang berlainan agama dan budaya. Patik rasa pormosi ni akan membuatkan masayarat yang beragama islam akan tercalar dek kerana tidak menjaga sensetiviti orang lain. 

Bagi patik, banyak lagi kot perkataan yang sesuai yang boleh digunakan untuk menggantikan perkataan 'Ramadhan Sale' itu. Sangat TIDAK hormat bagi patik dengan meletakkan poster berkenaan. Ini akan menjejaskan pandangan orang bukan islam terhadap agama islam itu sendiri yang mungkin akan mengatakan pada bulan ramadhan jeee bole minum 'air setan' ni.

Berharap agak poster ini akan diturunkan demi menjaga sensetiviti masyarakat yang beragama islam.

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

9 komen

  1. Benda ni tak sepatutnya berlaku... haishhh

    ReplyDelete
  2. aah betol2.. cik ana pon rase tak sepatutnye la bende ni blaku.. diorang patut kena alert la bnde2 camni kan..






    Luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  3. isk3...agak2 ler.... takan takde malayu langsung yg keje kat the store tu....... tak sensitif langsung...... air setan buat sale utk ramadhan......

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. macam2 benda diluar jangkaan berlaku sekarang ni..

    ReplyDelete
  6. Dah ada pihak yg report ppim, jakim n kdn.. Harap2 dpt tau perkembangannya nanti..

    ReplyDelete
  7. ehm..tak fahamlah, kite kan 1 Malaysia.

    ReplyDelete
  8. baiklah.. INI ADALAH KURANG AJAR namanya!!!

    ReplyDelete
  9. My goodness!
    Ramadhan sale?? Are you kidding me? Rasa nak ketok je kepala orang yang buat promotion nih. Haish~

    ReplyDelete