Lawak tapi benar

Monday, July 23, 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Waahhh terasa lama waktu berjalan bilamana ini adalah hari pertama selepas patik pulang dari Guangzhou tempoh hari. Hari pertama kerja dipejabat ini dengan tiada sangat kerja melainkan menyiapkan thesisi patik menjadikan hari ini sangat laaa lambat berlalu. 

Jam dah menunjukkan pukul 2 lebih dah ni. Kalau kat rumah ni mak patik dah bersedia untuk masuk kedapur. Dan selalunya patik akan ditugaskan untuk membuat air. Air utama dirumah patik adalah air cincau. Selalunya patik akan tadah air dari pili air penapis patik. Bila isi tu mak aiiiii tengok air kosong tu jee pon dah bagaikan air yang sangaaaaaaaaaaaat sedap !!!

Teringat zaman kecil-kecil dulu bilamana patik pernah laaa ponteng puasa sebab tak tahan dek aktiviti sekolah dan bila pulang jee rumah terus mandi. Bila tengok air pili tu haaa memang sedap jee nampak. So ape lagi patik pun terus laa tadah tangan terus minum air tu. Lega ok dapat menonggang setonggang dua air tu. Nahhhh begitu laa betapa kejinya patik dizaman kecil-kecil dulu.  Hahaha. Korang pula bagaimana??

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

7 komen

  1. sabar.. hehe.. mama termakan biskut ranea puasa pertama hari tu.. huhu.. terlupa takpa kan.. :)

    ReplyDelete
  2. NAL pernah la juga minum air pili masa mandi..

    ReplyDelete
  3. hahhaha cerita sy time kecik ye..care sy ni mmg strategik,beli gule2,sorok dalam2 kar rak buku,bile tak tahan lapar sangat,pg kt bilik,makan..pastu pg bilik air kumur2..tak pernah kantoi..tp Allah nampak..x bole nak lari..;,(

    ReplyDelete
  4. pernah skali ponteng time darjah 6. aku puasa tp kawan2 ajak minum , so aku buka la. bila balik mak tanya , puasa kan? aku jawab : puasa :)

    ReplyDelete
  5. masa kecik, rajin pg solat kat masjid, sambil amek air smayang, sambil teguk air... its me.. hahaha....

    ReplyDelete
  6. remy dulu kalau penat balik sekolah.... bukak baju terus tido kat lantai bilik air..... sejuk !!!!! ha3...korang penah buat tak ?

    ReplyDelete
  7. ekekekeke...
    rasanya semua budak kecik pernah mengalaminya la awak..
    kita malu lah nak mengaku..
    (tapi mmg pnh buat pun..)
    ;)

    ReplyDelete