Binatang itu lebih mulia

Monday, September 03, 2012





Assalamualaikum dan salam sejahter semua.


Rindu laaa konon kucing patik ni dekat patik. Akceli patik baru jee sampai rumah dari bercuti kat kampung sejak hari khamis lepas. Bila sampai jee kat rumah, segala beg patik nak dicek selongkarnye. Ni tak termasuk dengan jilatan manja yang patik terime. 

Beliau yang diberi nama Nafisah Diazora Aryaan adalah kucing belaan patik since beliau berusia 4 bulan. Patik rasa segala kasih sayang patik akan patik bagi sebab patik rasa binatang ni lebih memahami. Segala sakit, makan minum, pergaulan dengan binatang luar memang patik jaga dan pantau. Kadangkala binatang ni lebih memahami dari manusia, lebih-lebih lagi tuan dia sendiri lebih-lebih lagi bilamana tuannya ada masalah atau tengah down. 

Tak kira apa jua bintang, yang penting kita kene kena ikhlas dalam memberi kasih sayang sebab segala kebaikan yang kita kongsi ni kelak akan dibalas mungkin bukan dalam bentuk yang sama tetapi dalam bentuk yang berlainan. InsyaAllah.

p/s: jom sayang binatang jom !!!

-Ahmad Fauzi Aryaan-

You Might Also Like

10 komen

  1. nama kucing tuan hamba dah macam nama orang dah ! ;)

    ReplyDelete
  2. diazora Aryaan......
    sedapnya nama...... secantik empunya diri...... gebu, montok dan yg penting.....manja....he3

    ReplyDelete
  3. nama tengah2 tu macam ala2 diva sangat.

    hehe

    ReplyDelete
  4. untungla ada kucing. sis pernah bela zaman dulu2 je, skrg anak minta tak dibenarkan. tak larat nk urus najis2 nye, dah byk tugas lain.esok2 dah free br blh manja2 ngan comel ni.gram dgn aksi mereka..comel sgt

    ReplyDelete
  5. betul tu, KY pun ada 2 ekor kat rumah..kalau tak usap2 satu hari, pasti ia panggil

    ReplyDelete
  6. Erkkk...nafizah DIAZORA aryaan??? hurmmm......kejap nk fikir..mcm penah dgr nama mcm tu..

    ReplyDelete
  7. kami sayang binatang tambah2 kucing..tapi tu la kadang2 nampak tahi jek muka kucing tu tak nampak...tu yg bertambah geram...hehehehe at least kalau nampak kucing tu sejuk skit la hati nak membersihkannya...

    ReplyDelete
  8. jgn dikencing kucing tu sudah...berbau la raya nnt.hehe comel kucing..hehe

    ReplyDelete
  9. kemain pnjg name kucing tu hahahah .. untunglaa kucing tu, dok ats baju pun tuannya x marah HAHA~~~~

    ReplyDelete