Posts

Showing posts from May 30, 2012

Cameron Highlands dalam kenangan

Image
Assalamualikum & salam sejahter semua. Berlatarbelakang Ladang Teh Bharat Korang pasti mesti pernah ke Cameron Highland kan???? Agak mustahil bila ade antara kita yang tidak pernah kesana. Nahhhh tetibe jee patik bertanyakan perihal Cameron Highlands kat korang ni kenape??? Hmmm yang sebenarnya patik terlalu rindu nak kesana lagi laa selepas agak lama tidak kesana. Apa yang korang perhatikan kat gambar patik tu, itu adalah bukan pakaian yang elok untuk berjalan-jalan makan angin. Ini adalah pakaian dimana patik bekerja sepanjang berada di Cameron Highlands. Bekerja?? Ye laa patik kan agak kerap turun ke Cameron Highlands adalah kerana membantu kawan patik yang sedang membuat kajian Master beliau dikawasan Ladang Bharat Teh mengambil sample tanah disana. Pengalaman memang seronok. Sambil bekerja, sambil tu laaa bole menghirup udara segar yang sejuk. Dah laaa PERCUMA yee. Sekali lagi patik ulang ianya adalah PERCUMA sepanjang patik kesana.Hanya tenaga keringat p

Lelaki dan Merah Jambu

Image
Assalamualaikum & salam sejahtera semua. Koleksi peribadi Yeszaaa kombinasi hitam dan merah jambu adalah cantik bagi patik. Kerana itu patik kadang kala mengenakan warna berkenaan ke fakulti semasa patik berkhidmat di pejabat siswazah. Benar orang kata bila kita ingin menggayakan sesuatu, kita kena YAKIN dengan penampilan kita. Baru laaa apa yang kita kenakan itu akan menyerlah dan bagaikan IN jeee dengan keadaan. Patik rasa dikalangan kawan-kawan terdekat patik, patik adalah insan yang gemarkan sesuatu yang 'pelik'. Mungkin patik suka menjadikan diri patik ni bahan 'tatapan' orang kot. Jadi dengan itu patik cuba menjadikan diri patik sesuatu 'lain' dikalangan mereka. Ada juga kawan-kawan patik yang berseloroh-seloroh manja mengatakan warna merah jambu ini adalah warna 'kegemaran' patik kerana dalam koleksi kemeja patik je, patik ade 2 helai kemeja merah jambu. Patik tidak melenting dengan telahan mereka. Lain orang lain cita rasa