Singamata Reef Resort Semporna | Resort Indah Atas Air

Monday, May 12, 2014


Singamata Reef Resort Semporna | Resort Indah Atas Air | Bila sembut Semporna, Sabah mesti didalam fikiran tempat menarik untuk dilawati dan yang paling best adalah air laut dia yang sangat jernih. 

Yessss apa yang abam kaw bayangkan pada mulanya dengan hanya melihat gambar-gambar yang di google diinternet dan abam akhirnya telah ditakdirkan untuk sampai ke Semporna, Sabah. Tempat yang pertama kali abam kaw sampai didalam hidup. Kesempatan diberi peluang untuk sampai ke SINGAMATA RESORT ini adalah sesuatu pengalaman rasa yang sangat ohsem !!

Ikan-ikan yang berenang jelas kelihatan
Sepanjang perjalanan dari jeti semporna, korang akan melihat air yang sangat jernih dan sangat bersih. Tak tahu bagaimana abam nak cakap dengan kehebatan air laut disini. Tak dapat diucap dengan kata-kata bilamana korang dapat melihat ikan berenang-renang dengan jelas didalam air. Perghhhh !!!


Korang bayangkanlah, bila abam kaw rendam kaki kedalam air, air dia sangat jelas bersih kelihatan tanpa sebarang cacat mahupun kotor keruh. Bagaikan berada didalam sebuah akuarium yang dibina sendiri. Sumpah, memang tak tahu nak cakap dengan kata-kata.  

Pemandangan yang sangat ohsem
Untuk pengetahuan semua, resort ini pernah menjadi lokasi hitam kerana baru-baru ini kisah penculikkan seorang warga negara Taiwan telah berlaku. Sepanjang abam kaw disini, kami dikawal oleh Polis Maritim demi memastikan keselamatan abam kaw dan beberapa rakan media & blogger lain. Sempat laa abam korek-korek cerita disebalik kejadian dan juga melihat lokasi berlaku penculikkan disini. 

Pemandangan yang sangat mengujakan
Apa yang diberitahu, kawasan ini sentiasa dikawal oleh Polis Maritim dan masih boleh dilawati oleh orang awam. Sesuatu yang menarik disini adalah pemandangan yang bagaikan sebuah lukisan. Mungkin di semenanjung korang tidak boleh dapat pemandangan seperti ini. Korang kena rasa, baru korang dapat rasa apa yang abam kaw rasa. 

Bagaikan sebuah lukisan
Kebanyakan pengunjung yang abam kaw temu ramah merasakan ini adalah tempat yang terbaik yang pernah mereka lawati. Rata-rata mereka kesini adalah untuk snorkeling dan juga diving didalam katan yang sangat jernih dan bersih. Keinginan untuk sampai lagi kesini mungkin akan melonjank bila melihat gambar-gambar yang abam kaw post ni haaa.

Resort yung dibuka kepada umum
Banyak aktiviti yang boleh korang lakukan disini antaranya snorkeling, diving dan juga bersantai diresort yang sangat cantik. Apa yang abam kaw diberitahu, mereka punya pelbagai jenis pakej bermula dengan RM700 untuk bermalan disana.

Bagi mereka yang ingin merasai pengalaman rasa disini, korang bolehlah ke website mereka:

Website: SINGAMATA


Abam kaw dah rasa. Korang bile lagi???


You Might Also Like

12 komen

  1. Serius jernih sangat air dia. Ya Allah, bestnyaaaaaa. teringin nak merasa bercuti kat tempat tempat sebegini. InsyaAllah, one day

    ReplyDelete
  2. cantik...tapi takut la mau datang ngee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ni cm bahaye jee. Tp myfren g Mabul Island alhamdulillah selamat bru ni.

      Delete
  3. cantik dan tenang je tpt dia.. syok gile ko.. lama tak singgah blog ko. nnti singgah blog aku gak ek

    ReplyDelete
  4. huntungla dapat p sabah khens. eh kbai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gileeehh kaww tajk huntong. Kalau ko merasa lagi HUNTONG ok!!!

      Delete
  5. syok nye klu dapat pi sabah..aghhh
    mood bercuti membuak-buak...
    cantik giler tempat ni

    ReplyDelete
  6. syoknye pi sabah
    mood bercuti membuak-buak..
    cantik betul tempat ni

    ReplyDelete
  7. teringin nak sampai mabul. tunggu keadaan reda duluu hehehheeh

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum,
    sya nak thu keluasan persegi kawasan Singamata Resort ini.
    Sya hrp dpt jwpn scpat yg mungkin.
    Terima Kasih..

    ReplyDelete